Slider GdM Sport Art Charity
Versione italiana
Version française

In collaboration with the Organizing committee of Mediterranean Games, we aim to unite peoples of our 26 countries through sports, arts and charity and start a race where everyone wins. We aim to promote an Art Contest for Charity for Companies and Institutions to involve all communities and to raise funds for No-profit organizations.

We will promote these contests on social networks daily, starting from 2023 to 2026.

The Artists of the winning works in each competition will be invited to Taranto to create large works of art (painting, mosaic, fresco, etc.) in the City’s new sports facilities.

» In 2026, we will choose the 26 best works among all the works submitted to the different Competitions, 1 for each country. We will then award the artists of the 3 most beautiful artworks, and the citizens who own them, with gold, silver and bronze medals, just like athletes.

Let’s turn immediately the spotlight on the next Mediterranean Games, to the high values of sports, art and charity

Let’s find out together how…

Download our company profile to find out more and to know how to do your part with the art

Please fill out this form to be contacted




    I confirm that I have read the Privacy Policy (required)

    Perché dovresti scegliere l'Art forVALUE® Contest

    L’Art forVALUE® Contest si distingue per la capacità di unire arte, responsabilità sociale e sostenibilità, offrendo numerosi vantaggi rispetto  a un contest classico.

    Vantaggi Donazione Contest Classico Art forVALUE® contest
    Brand Reputation Unisce all'Arte la Solidarietà in un'azione di Responsabilità Sociale e Culturale d'Impresa
    Brand Awareness Presenza del brand sul web affiancata ad una notorietà basata su Valori Etici e Creativi
    Economia Circolare No No Tutti i protagonisti ricevono speciali vantaggi e risparmi, unitamente alla possibilità di essere utili ad un progetto sociale
    Fiscalità agevolata Parziale Deducibilità totale dei costi
    Lead Generation No Generazione di un database di nuovi clienti
    ROI No No Possibilità di rientro dell’investimento
    KPI No Misurabilità dell’investimento
    Vantaggi Donazione Contest Classico Art forVALUE® contest
    Visibilità di prodotto/servizio No La tela è associata a uno o più prodotti/servizi dell’azienda che Attiva o Sostiene il Concorso
    Engagement No Coinvolgimento e Interazione attivi e semplici di Consumer, Artisti, Attività economiche locali, Enti, ecc.
    Community No No Migliaia di utenti già attivi e sensibili all’arte e alle azioni solidali
    Viral marketing e User Generated Content No Non è certo Un'elevata interazione entusiastica dei partecipanti basata su valori Etici, Solidali e Creativi
    Opere d'arte per future campagne di comunicazione No No Le immagini delle opere partecipanti saranno a disposizione dell'ente e dell'azienda per future campagne di comunicazione
    Durata visibilità >24h No Il periodo del contest Durata del contest: min. 12 mesi con propagazione successiva attraverso azioni collaterali
    Attenzione dei Media No Solo stampa specialistica La stampa è attratta da progetti che coinvolgono attori diversi e più ambiti (Arte, Solidarietà, Economia Circolare, Sostenibilità, Tecnologie, Cultura, Innovazione, Moda)
    Team di esperti No No Progettazione e gestione del concorso. Consulenza continua
    Personalizzazione No Non è detto Azioni e strumenti altamente customizzati sull'azienda, con cura dei dettagli